Preguntes freqüents

Et donem resposta a tots els teus dubtes en la nostra secció de preguntes freqüents. Si tens més dubtes, posa't en contacte amb nosaltres.

Gestions

Una vegada emesa la teva primera factura amb Lumisa, registra't a l'àrea client per a poder gaudir de tots els avantatges. Tindràs a la teva disposició tots els serveis exclusius de La meva àrea de clients:

  • Consulta les teves factures i descarrega-les en format PDF quan vulguis des de la teva casa.
  • Realitza canvis de titular o de potència d'una manera senzilla i ràpida.

És totalment gratuït, només has de registrar-te en aquest enllaç.

Pots modificar la contrasenya sempre que ho desitgis en l'apartat Dades Personals.

Sí. Nosaltres aconsellem que facis les gestions online perquè és la manera més ràpida i pots adjuntar la documentació directament online.

Però si ho prefereixes, pots fer-ho també a través del nostre número de telèfon 900 811 473 o del nostre e-mail [email protected].

Per poder fer un canvi de titular, tingues en compte que:

  • El canvi el demana sempre el nou titular.
  • El nou titular es converteix en el responsable de les factures.
  • L'import de la primera es calcula per prorrateig.
  • No cobrem per canviar el titular, però en alguns casos pot ser que hagis de pagar a la teva companyia distribuïdora.

La sol·licitud de canvi de titular es pot tramitar online d'una forma molt ràpida i senzilla a través de l'enllaç. Només necessites tenir a mà una factura recent, el compte bancari i el DNI del nou titular.

Si vols que t'ho comentem amb més detall, llegeix l'article del nostre blog "Realitzar un canvi de titular de la llum" amb el pas a pas a seguir.

Sí, és possible. Si mai et salten els ploms és probable que tinguis marge per a baixar la potència; si, per contra, et salten sovint és que ja estàs al límit. En el cas que afegeixis nous electrodomèstics o augmentis l'ús, probablement hauràs de comunicar-te amb la teva companyia d'electricitat per a remenar un augment de la potència.

Segons el Reial decret llei 15/2018 de mesures urgents per a la transició energètica i la protecció dels consumidors, es permetrà contractar la potència en trams de 0,1 kW, desapareixent els trams de potències normalitzades que limitaven la contractació a aquests valors.

La potència que necessitis vindrà determinada per diversos factors. Una forma molt intuïtiva de saber si la teva potència és inadequada és la següent:

  • Encén tots els electrodomèstics de la teva casa alhora. Si no salten els ploms, voldrà dir que segurament tinguis una potència per sobre de la qual necessites i tens cert marge per a disminuir-la.
  • Si en l'ús diari dels teus aparells elèctrics sovint salten els ploms de casa, vol dir que la potència que estàs utilitzant se't queda curta, i hauries d'ampliar-la per a gaudir de més comoditat.

Consulta el nostre article "Com calcular la Potència elèctrica que necessites en la teva llar" per resoldre els teus dubtes sobre aquest tema.

Per a realitzar un canvi de potència hauràs d'emplenar el formulari de canvi de potència en aquest enllaç.

Únicament serà necessari que tinguis a mà:

  • Direcció del subministrament elèctric del titular.
  • Dades personals de l'administrador.
  • Potència contractada actual i nova.
  • CUPS, el qual apareix en qualsevol factura.

De la mateixa manera, ens pots contactar via correu electrònic a [email protected] demanant un formulari de sol·licitud de canvi de potència. Una vegada estigui emplenat i signat, es procedirà a la reexpedició al mateix correu per a l'inici de la gestió.

  1. Si es tracta d'una reducció de la potència, hauràs d'abonar un petit cost de 9,04 € més IVA en concepte dels drets de connexió.
  2. En canvi, si es tracta d'un augment de la potència contractada, la despesa serà més alta, ja que s'hauran de pagar:
  • Els drets d'accés amb un import de 19,703137 €/kW més l'IVA.
  • Els drets d'extensió amb un import de 17,374714 €/kW més l'IVA.
  • Els drets de connexió amb un import de 9,04 € més l'IVA.

El canvi de potència suposa un cost per a l'usuari del punt de subministrament, ja que haurà de pagar una sèrie de drets i gestions efectuades per la distribuïdora, els quals seran repercutits en una única factura.

Si vols saber més sobre això, aquí tens l'article "Quant costa canviar la potència contractada?".

Segons el Reial decret 1164/2001, únicament es permet tramitar una modificació de la potència i/o a l'any per titular.

Per això, si en menys d'un any es torna a sol·licitar una segona modificació sota la mateixa titularitat, es denegarà i hauran d'esperar el temps indicat per a realitzar una nova modificació.

Si necessites actualitzar les dades de pagament, hauràs d’omplir el següent formulari de Deute SEPA.

Si el titular del nou compte bancari és el titular del contracte, només necessitaràs tenir a mà el número IBAN (20 dígits). Si no ets el titular, a més del número IBAN, necessitaràs el document identificador (DNI, NIF, CIF, passaport) del titular.

Recorda que podràs modificar la domiciliació bancària amb una antelació mínima de 21 dies naturals a la data d’emissió de la factura per permetre la modificació de dades amb l’entitat bancària i el càrrec en el nou compte.

O, si ho prefereixes, ens pots facilitar la nova informació enviant un correu electrònic a [email protected] indicant el número CUPS i les dades que vulguis modificar.

No pots realitzar un canvi de titular si existeix un deute. Quan el deute ja estigui pagat, llavors podràs realitzar el canvi de titularitat. Per a aquests casos existeixen dues possibilitats:

  • Canvi de titularitat sense subrogació: el nou titular es desvincula de qualsevol responsabilitat contreta per l'anterior titular.
  • Canvi de titular amb subrogació: el nou titular assumeix totes les condicions pactades en el contracte per l'anterior titular.

Has de tenir en compte que en cas d'haver deutes pendents de liquidació, fins que aquestes no siguin satisfetes, no es podrà realitzar el canvi de titularitat.

D'acord amb el que s'estableix en l'article 52.4.i) de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del Sector Elèctric, tindran la consideració de subministraments essencials aquells subministraments d'àmbit domèstic en els quals existeixi constància documental formalitzada per personal mèdic que el subministrament d'energia elèctrica és imprescindible per a l'alimentació d'un equip mèdic que resulti indispensable per a mantenir amb vida a una persona. En tot cas aquests subministraments es circumscriuran a persones físiques en el seu habitatge habitual.

Per a acreditar el compliment d'aquests requisits ha d'aportar la següent documentació al nostre correu electrònic [email protected]:

  • Certificat mèdic vigent que confirmi l'existència en el punt de subministrament d'un aparell elèctric indispensable per a mantenir amb vida a una persona.
  • Certificat d'empadronament que acrediti que la persona a la qual està destinat l'equip mèdic resideix en aquest punt de subministrament.

Si necessites acreditar que estàs al corrent de tots els pagaments en les teves factures amb Lumisa, contacta'ns i t'enviarem a través del teu correu electrònic un document que certificarà que no hi ha impagaments a data d'emissió del certificat.

A través de l'àrea client podràs sol·licitar els imports trimestrals per a la presentació del model 347 segons l'Ordre HAC/1148/2018, de 18 d'octubr. El període de sol·licitud d'aquest tràmit és des de l'1 de gener fins a l'últim dia de febrer.

Recorda que el model 347 és de caràcter obligatori i es presenta el mes de febrer de l'exercici següent i finalitza el 28 de febrer.

Tens dubtes?

Resol els teus dubtes a través del nostre canal d'atenció al client.