Preguntes freqüents

Et donem resposta a tots els teus dubtes en la nostra secció de preguntes freqüents. Si tens més dubtes, posa't en contacte amb nosaltres.

Factura y pagament

Pots triar la forma d'enviament, entre l'enviament mitjançant correu postal al teu punt de subministrament o adreça fiscal. O pel contrari, mitjançant correu electrònic que ens facilitis.

De la mateixa manera, si t'uneixes a Lumisa i et registres en la Zona Client podràs visualitzar totes les teves factures ja emeses i descarregar-te-les quan desitgis.

Si té dubtes sobre la seva factura tens diverses opcions per resoldre'ls:

A Lumisa disposem de varis mètodes de pagament:

  • Domiciliació bancària: si optes pel rebut domiciliat, hauràs de facilitar-nos un número de compte bancari vàlid amb el qual realitzarem els càrrecs de les factures elèctriques.
  • Pagament online: podrà pagar les seves factures còmodament i de manera segura amb una targeta bancària de crèdit o dèbit a través del nostre formulari de pagament en línia de manera gratuïta.
  • Transferència: mitjançant transferència als números de compte que et facilitarem, amb un termini màxim de 5 dies hàbils per al cobrament.
  • Codi de barres: localitza el codi de barres en la teva factura, escaneja'l, introdueix l'import i realitza el pagament.

En la major part dels casos l'abonament de la factura de la llum es sol realitzar per domiciliatzació bancària o ingrés en compte. En aquest supòsit, si l'abonament es realitzés amb retard Lumisa procedirà a la notificació del pagament de la mateixa mitjançant correu postal o correu electrònic així com a través del burofax. 

En cas d'impagament per part del client, Lumisa podrà tramitar, d'acord a l'article 18 del Reial Decret 897/2017, de 6 d'octubre, la suspensió del subministrament si transcorreguts vint (20) dies naturals des que se'ls hagués requerit el pagament, mitjançant la presentació al cobrament a l'entitat financera on el client tingui domiciliat el pagament de la factura o a través de l'ingrés en compte dels comptes bancaris facilitats al client, i aquesta no hagués estat satisfeta íntegrament.

El terme de potència en la factura elèctrica és el preu que l'usuari paga per aquesta potència contractada, que es multiplica per la quantitat de quilowatts (kW). És un concepte fix que s'ha de pagar fins i tot encara que no es realitzi cap consum.

El terme d'energia és el cost variable en funció del consum realitzat. És el resultat de multiplicar l'energia consumida durant el període de facturació que correspongui pel preu del terme de l'energia contractat.

L'impost especial sobre l'electricitat recau sobre el consum d'electricitat i grava el subministrament d'energia elèctrica per a consums elèctrics, així com el consum pels productors d'aquella electricitat generada per ells mateixos. El percentatge d'aquest impost és de 5,11269632% aplicant-se en el terme de potència i en el de consum. 

El recaptat amb l'impost sobre l'electricitat va destinat als fons públics, encarregats de sectors com són la sanitat o l'educació.

És l'import destinat a la distribuïdora en utilitzar-se les seves xarxes elèctriques i traslladar energia al teu punt de subministrament.

Es tracta d'aquell import relatiu a les actuacions dutes a terme per la comercialitzadora realitzades per les factures impagades en el termini establert en les condicions generals.

El servei de facturació electrònica permet accedir via internet al contingut de la seva factura en format electrònic, sense cap cost afegit. La factura electrònica recull les mateixes dades que la factura que rep en paper i la pot visualitzar amb la mateixa aparença.

Rebrà la seva factura per correu electrònic en format PDF i podrà visualitzar-la i descarrega-la en el seu equip en el moment que vulgui.

L'alta en el servei de facturació electrònica es realitzarà a través del formulari de contractació mitjançant acceptació expressa de la recepció de les factures a través del correu electrònic facilitat pel client.

Si desitges tornar a rebre la factura en paper, podràs sol·licitar-ho a través de l'àrea de client o mitjançant comunicació al correu [email protected].

Les sigles SEPA signifiquen zona única de pagaments en euros (en anglès, Single Euro Payments Area). El mandat SEPA és l'ordre de domiciliació que el client autoritza i consent, en aquest cas, a Lumisa per a cobrar en un determinat compte bancari.

Té una sèrie de característiques:

  • Acord privat entre l’emissor i el deutor (ha de contenir les dades identificatives del client, del deutor, del servei i el consentiment del deutor per fer el pagament).
  • Signat pel titular del compte de càrrec.
  • Vigent en la data de presentació del rebut.
  • No hi ha cap model estàndard.

Pots domiciliar els teus pagaments amb Lumisa emplenant el nostre formulari de modificació de forma de pagament.

Tens dubtes?

Resol els teus dubtes a través del nostre canal d'atenció al client.