Preguntes freqüents

Et donem resposta a tots els teus dubtes en la nostra secció de preguntes freqüents. Si tens més dubtes, posa't en contacte amb nosaltres.

Preguntes freqüents

Som presents a tota la Península Ibèrica. Tot i això, per motius tècnics, encara no operem a les Illes Canàries, Balears, Ceuta i Melilla, però la nostra intenció és seguir creixent i arribar a tot Espanya ben aviat.

És clar que si, pots tenir tants contractes de subministrament amb nosaltres com desitgis. Per exemple, si tens un domicili particular, un local de lloguer, una empresa entre d'altres i vols contractar-los tots amb nosaltres, buscarem la tarifa que millor s'ajusti a cada cas, segons la necessitat.

En absolut. En cap moment ni en cap circumstància et quedaràs sense subministrament a causa del canvi de comercialitzadora.

No necessites realitzar cap canvi ni en el teu comptador de la llum ni en la teva instal·lació. El canvi és de caràcter administratiu així que tècnicament tot segueix igual.

Per descomptat, ets lliure de de canviar de companyia, ja que no hi ha cap compromís de permanència.

Si una vegada realitzat el canvi no estàs conforme amb els nostres serveis, et facilitarem tot el que és possible per realitzar el tràmit de tornada.

En absolut. El canvi de comercialitzadora no té cap cost. Encara que hi ha la possibilitat que la teva anterior comercialitzadora apliqui penalitzacions per a l'incompliment del termini de contractació, pel que et convé consultar si existeix penalització.

És important que no confonguis donar-te d'alta amb canviar-te de comercialitzadora. Les altes són per a quan no hi ha subministrament i suposa un cost.

El pas al mercat liberalitzat significa necessàriament un canvi de companyia, però es pot contractar amb una empresa comercialitzadora del mateix grup que la teva actual companyia distribuïdora.

No. Des de la data que el subministrament està amb nosaltres, la teva anterior companyia no hauria de cobrar-te cap rebut amb data posterior a aquesta. Si bé és cert que, encara que el cobrament sigui posterior a la data de canvi, pot pertànyer a un període de facturació anterior.

La presa de terra, també coneguda com a posada a terra (PAT) és una instal·lació imprescindible en una instal·lació elèctrica ja que garanteix la seguretat i evita conseqüències greus a les persones i equips elèctrics.

La instal·lació de la presa de terra és responsabilitat del client, havent de garantir que la seva instal·lació elèctrica és adequada i al mateix temps, un tècnic autoritzat haurà de certificar-lo a través del Butlletí elèctric.

La resposta és NO. Quan contractes els nostres serveis, ets lliure de quedar-te o anar-te en qualsevol moment.

Només les comercialitzadores de referència (COR), abans conegut com a comercialitzadores d'últim recurs (CUR), poden oferir el Bo Social. Per a més informació pot posar-se en contacte amb ells.

És el cost estipulat per l'Estat que haurà d'abonar-se en utilitzar la infraestructura de la companyia distribuïdora en el cas de nous subministraments, en pujar la potència contractada o si el punt de subministrament porta sense utilitzar-se més de 3 anys amb un import de 9,044760 € + IVA.

Sí. Nosaltres aconsellem que facis les gestions online perquè és la manera més ràpida i pots adjuntar la documentació directament online.

Però si ho prefereixes, pots fer-ho també a través del nostre número de telèfon 900 811 473 o del nostre e-mail [email protected].

Quan un nou subministrament requereix una connexió a la xarxa de distribució, o un subministrament existent vol ampliar la potència disponible en un subministrament, és necessari realitzar una petició de subministrament a l'empresa Distribuïdora corresponent.

A través de Lumisa, podem ajudar-te a tramitar aquesta gestió davant la Distribuïdora. Només has d'autoritzar-nos com a representant teu per a poder gestionar-ho tot en el teu nom.

L'Empresa Distribuïdora és la responsable de donar subministrament elèctric a un punt de subministrament sense servei, és a dir, és l'encarregat de revisar tota la documentació tècnica emesa per l'empresa instal·ladora, assegurar de la seguretat del punt de subministrament i de col·locar el ICP i/o el comptador pertinent. També són els que reben el cost que has de pagar per a l'accés a la xarxa. Aquest cost està regulat per l'Estat.

Quan hi ha alguna irregularitat en el teu consum i es veu molta disparitat entre els kW consumits i els facturats s'obre un expedient per a investigar el que pugui haver succeït i si el possible frau és real.

En el cas de rebre una carta d'aquest tipus hauràs de posar-te en contacte amb la distribuïdora, el seu número i diferents vies de contacte apareixeran en la mateixa carta. Ells t'informaran del que has de fer perquè gestionin el teu cas.

Les comercialitzadores aquí no podem fer res i ho hauràs de tramitar tot pel teu compte.

Una Empresa Instal·ladora o un instal·lador autoritzat poden emetre't la documentació tècnica que certifica que la instal·lació és correcta per a l'alta del subministrament.

Donar d'alta un subministrament elèctric o reactivar un que porta sense usar-se més de 3 anys té un cost regulat pel Reial decret 1995/2000 de l'1 de desembre que et cobrarà la distribuïdora a través de Lumisa:

Drets d'accés: es paga a la hora de contractar un nou subministrament o per pujar la potència d'un subministrament ja existent amb un import de 19,703137 €/kW contractat + IVA.

Drets d'extensió: es paga a la hora d'utilitzar la infraestructura de la companyia distribuïdora en el cas de nous subministraments, de pujar la potència contractada o si el punt de subministrament porta sense utilitzar-se més de 3 anys amb un import de 17,374714 €/kW contractat + IVA.

Drets de connexió: es paga a la hora d'utilitzar la infraestructura de la companyia distribuïdora en el cas de nous subministraments, de pujar la potència contractada o si el punt de subministrament porta sense utilitzar-se més de 3 anys amb un import de 9,04 € + IVA.

Drets de verificació: es paga per a dur a terme la revisió de la instal·lació amb un import de 8,01 € + IVA.

Dipòsit de garantia: segons l'establert en l'article 79 del Reial decret 1955/2000, és la quantitat a lliurar al moment de la contractació, per un import igual a la facturació teòrica mensual corresponent a cinquanta hores d'utilització de la potència contractada.

L'ideal, depenent dels electrodomèstics que tinguis, seria una potència de 4,6 KW, i amb un dispositiu de control de potència instal·lat en el punt de recàrrega seriosa suficient.

En aquest cas, et recomanem verificar si ets l'únic punt de subministrament sense servei. Si hi ha més veïns afectats, has de trucar al telèfon de la distribuïdora per comunicar la incidència, ja que en aquest cas l'avaria es troba a la xarxa externa.

Si ets l'únic afectat, això vol dir que l'avaria es troba dins de la teva instal·lació. En aquest cas, hauràs de trucar a un electricista per a la reparació, ja que la distribuïdora no és responsable d'aquesta incidència.

Nom de la distribuïdoraTelèfon d'avaries
E-DISTRIBUCIÓN (ENDESA)900 848 900 (Aragó, Castella i Lleó, Galícia, La Rioja, Navarra i Comunitat Valenciana)
900 849 900 (Illes Balears)
900 855 885 (Illes Canàries)
900 760 706 (Catalunya)
I-DE REDES ELÉCTRICAS INTELIGENTES (IBERDROLA)900 171 171
UNIÓN FENOSA DISTRIBUCIÓN (NATURGY)900 333 999
CIA SEVILLANA ELECTRICIDAD SA900 850 840
ELECT REUNIDAS ZARAGOZA SAU900 848 900
E-REDES (EDP)900 907 001
VIESGO DISTRIBUCIÓN (REPSOL)900 101 051
ELECTRA DEL MAESTRAZGO964 173 275
ESTABANELL ENERGIA900 154 444
ELÉCTRICA DE CÁDIZ900 373 411

Pots trobar més informació detallada a l'article "Passos a seguir davant d'una avaria en el corrent elèctric".

Quan tinguem tota la documentació requerida, la Distribuïdora triga un màxim de 5 dies hàbils per a activar un punt de subministrament de baixa tensió.

El cost del lloguer d'equip està fixat pel Ministeri d'Energia, Turisme i Agenda Digital i el trobem regulat per l'Ordre IET/1491/2013, d'1 d'agost, per la qual es revisen els peatges d'accés d'energia elèctrica per a la seva aplicació.

Per tant, la comercializadora realitzarà el cobrament del lloguer d'equip, encara que realment es tracta d'un pagament que s'abona a la distribuïdora ja que és la responsable del funcionament i manteniment del mateix.

Aquests preus dependran no només del preu de l'equip sinó a més dels costos associats a la seva instal·lació i manteniment. Per això, el cost mitjà pel lloguer dels comptadors de llum domèstics és de 0,81 € per als comptadors monofásicos amb discriminació horària i amb possibilitat de telegestió. I d’1,36 € per als comptadors trifàsics amb discriminació horària i amb possibilitat de telegestió.

Una vegada emesa la teva primera factura amb Lumisa, registra't a l'àrea client per a poder gaudir de tots els avantatges. Tindràs a la teva disposició tots els serveis exclusius de La meva àrea de clients:

  • Consulta les teves factures i descarrega-les en format PDF quan vulguis des de la teva casa.
  • Realitza canvis de titular o de potència d'una manera senzilla i ràpida.

És totalment gratuït, només has de registrar-te en aquest enllaç.

Pots modificar la contrasenya sempre que ho desitgis en l'apartat Dades Personals.

La distribuïdora de la teva zona és l'encarregada d'anar a realitzar la lectura del teu comptador. Segons el Reial Decret 1718/2012 de 28 de desembre s'estableix que la lectura de l'energia es la realitzada per l'encarregat de la lectura, és a dir, l'empresa distribuïdora amb una periodicitat bimensual, la qual es posada a coneixement a la comercialitzadora.

En el cas de disposar d'un comptador intel·ligent o de telemesura, la lectura es realitza amb una periodicitat mensual.

El CAU o Codi d'Autoconsum identifica de manera única a l'autoconsum. El sol·licita l'empresa instal·ladora habilitada a l'empresa distribuïdora i relaciona a tots els consumidors i a totes les instal·lacions pròximes de generació associats a l'autoconsum.

Per a les instal·lacions en modalitat de subministrament amb autoconsum exemptes d'obtenir els permisos d'accés i connexió, amb caràcter previ a presentar les dades en el registre de les diferents Comunitats Autònomes, l'instal·lador o el titular sol·licitarà el codi CAU a la Distribuïdora. Per a la resta de les instal·lacions, el CAU es facilitarà en el tràmit de sol·licitud del permís d'accés i connexió.

Tens dubtes?

Resol els teus dubtes a través del nostre canal d'atenció al client.